menusearch
radiokourosh.ir

آخرین اخبار سینمای ایران در صدای پردیس کورش +خبر صوتی

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۸/۴/۶ پنج شنبه
(1)
(0)
آخرین اخبار سینمای ایران در صدای پردیس کورش +خبر صوتی
آخرین اخبار سینمای ایران در صدای پردیس کورش +خبر صوتی

رادیو کورش

+ سینماها جمعه و شنبه تعطیل هستند .

بمناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، سینماهای سراسر کشور از ساعت ۱۸ روز جمعه ۷ تیر تا پایان روزشنبه ۸ تیر تعطیل هستند. فعالیت مجدد سینماها از روز یکشنبه نهم تیر آغاز خواهد شد .

+ بیست‌ودومین جشنواره فیلم شانگهای با یکه‌تازی «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی به پایان رسید و سه جایزه اصلی جشنواره به این فیلم اهدا شد.

در اختتامیه این فستیوال مهم بین‌المللی، جایزه بهترین بازیگر مرد به حامد بهداد برای بازی در «قصر شیرین» رسید و سپس سیدرضا میرکریمی توانست دو جایزه بهترین کارگردانی و جام طلایی بهترین فیلم جشنواره شانگهای را دریافت کند. میرکریمی در هنگام دریافت جایزه‌اش، بر لزوم ارتقای همکاری‌های آسیایی تاکید کرد.

حامد بهداد نیز در یک ویدئو که در اختتامیه پخش شد، جایزه‌اش را به مناسبت تولد عباس کیارستمی، به این فیلمساز فقید تقدیم کرد. هیات داوران این دوره از جشنواره شانگهای به ریاست نوری بیلگه جیلان فیلمساز سرشناس ترک تشکیل شد و نهایتا «قصر شیرین» از ایران در میان ۱۵فیلم از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، چین، ژاپن، قزاقستان، گرجستان، برزیل، روسیه و مکزیک جام طلایی جشنواره را کسب کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از معتبرترین جشنواره‌های قاره آسیا و در گروه جشنواره‌های رده A بین‌المللی است که در این دوره بیش از ۵۰۰فیلم از بیش از ۸۰ کشور جهان در آن به نمایش درآمد.

این اولین حضور بین‌المللی «قصر شیرین» بود که قرار است تا یک ماه آینده در ایران روی پرده سینماها برود و همزمان نیز در جشنواره‌های مهم بین‌المللی حضور پیدا کند.

+ فیلم «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار این هفته نیز توانست با حفظ فروش میلیاردی خود جایگاهش را در صدر جدول حفظ کند. این فیلم با فروش ۲,۱۹۷ میلیون تومان، مجموع فروشش را به ۷ میلیارد رساند. و درحالیکه تنها سه هفته از اکرانش می‌گذرد ثابت کرد می‌تواند رقیب جدی فیلم متری شیش و نیم برای کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی ایران باشد. برای پیش‌بینی بهتر باید دید «شبی که ماه کامل شد» در هفته‌های آینده نیز می‌تواند فروش میلیاردی خود را حفظ کند یا خیر.

«سرخپوست» ساخته نیما جاویدی که در جشنواره فجر با استقبال فراوان تماشاگران و منتقدان روبرو شده بود، این هفته توانست، «ما همه ما هم هستیم» را کنار زده و خود را به رتبه دوم جدول برساند. با وجود آنکه سرخپوست در میان پنج فیلم ابتدای جدول کمترین تعداد سینماها را در اختیار دارد، به فروش هفتگی ۱,۷۸۶ میلیارد تومان دست یافت.

بنابراین دو فیلم پرطرفدار هفته، دو فیلم کاملا جدی بودند که مخاطبان آن‌ها را به دلیل کیفیت بهتر، به کمدی‌های روی پرده ترجیح دادند.

+

فیلم سینمایی «کارت پرواز» ساخته مهدی رحمانی موفق به کسب سه جایزه بهترین کارگردانی، فیلمنامه و بازیگر زن از جشنواره «Queen Palm» آمریکا شد.

جشنواره بین‌المللی «Queen Palm» در کالیفرنیای آمریکا در حالی به کار خود پایان داد که مهدی رحمانی برای ساخت فیلم «کارت پرواز» موفق به دریافت جایزه طلایی بهترین کارگردانی و امیر عربی، مهدی رحمانی و بابک میرزاخانی موفق به دریافت جایزه طلایی بهترین فیلمنامه در بخش مسابقه اصلی فیلم‌های سینمایی این جشنواره شدند.

همچنین ندا جبرئیلی بازیگر زن اصلی فیلم «کارت پرواز» موفق به دریافت جایزه نقره بهترین بازیگر زن از این جشنواره شد و جایزه طلایی بهترین بازیگر زن این جشنواره به «سارا بوث» برای فیلم «آخرین تماس» تعلق گرفت.

فیلم سینمایی «کارت پرواز» به تهیه‌کنندگی مهدی رحمانی و بهمن کامیار در پنج رشته اصلی این جشنواره نامزد دریافت جایزه شده بود.

اکران فیلم سینمایی «کارت پرواز» اخیراً در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز شده و منصور شهبازی، ندا جبرئیلی، محمدعلی نجفی، اصغر رفیعی جم، شیرین یزدانبخش، طلا معتضدی، امین قوامی و علی کلانتری بازیگران این فیلم هستند.


عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: مهدی رحمانی، نویسنده: امیر عربی، مهدی رحمانی و بابک میرزاخانی، مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی، تدوین: محمدرضا موئینی، آهنگساز: بابک میرزاخانی، طراح صحنه و لباس: ویدا روشنی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: امیر نوبخت حقیقی، صداگذار: امیرحسین قاسمی، طراح جلوه‌های بصری: امیر سحرخیز، مدیر تولید: سعید شرفی‌کیا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، تهیه‌کننده: مهدی رحمانی و بهمن کامیار

++ نگاهی کوتاه به فیلم " سرخپوست " با صدای پردیس کورش

 

فایل صوتی صدای پردیس کورش 6 تیر 98 :